ЗАЦВЕРДЖАНА
Загад дырэктара
Любушанскага дзіцячага сада – сярэдняй школы
№ 352 22.11.2019
ПРАВІЛЫ
ўнутранага распарадку
для навучэнцаў Дзяржаўнай
установы адукацыі “Любушанскі
навучальна-педагагічны комплекс
дзіцячы сад - сярэдняя школа”
І. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
<pre> 1.1. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей - Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей - Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 № 283 “Аб зацвярджэнні Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі” і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.</pre> <pre> 1.2. Правілы замацоўваюць нормы паводзін навучэнцаў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай стварэння абстаноўкі, якая спрыяе паспяховаму навучанню кожнага навучэнца, выхаванню павагі да яго асобы і яго правоў, развіццю культуры паводзін і навыкаў зносін, падтрыманню парадку ва ўстанове адукацыі.</pre> <pre> 1.3. Згодна з Правіламі усе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і</pre> <pre> абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін ва ўстанове адукацыі.</pre> <pre> 1.4. У адпаведнасці з дадзенымі Правіламі ва ўстанове адукацыі да пачатку новага навучальнага года ў Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў могуць уносіцца змяненні, якія ўзгадняюцца з саветам</pre> <pre> ўстановы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам.</pre> <pre> 1.5. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4. сапраўдных Правілаў.</pre> <pre> 1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў ўстановы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктару новага навучальнага года, ўсіх навучэнцаў установы адукацыі на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а іх законных прадстаўнікоў – на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад подпіс). </pre> <pre> 1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі. </pre> <pre> 1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду усімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.</pre> <pre> </pre>II. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ
2. Навучэнцы маюць права на:
2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;
2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;
2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам i ў парадку, якi вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 № 149;
2.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння;
2.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
2.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;
2.7. бясплатнае карыстанне інфармацыйным цэнтрам, навучальнай і спартыўнай базай ўстановы адукацыі;
2.8. удзел у кіраванні установай адукацыі ў адпаведнасці з Статутам установы адукацыі (далей - Статут);
2.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю вольнага часу падчас канікул;
2.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;
2.11. аб’ектыўную ацэнку ведаў;
2.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;
2.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;
2.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;
2.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленага вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальнай дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, якая ўстаноўлена спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да зместу і эксплуатацыі устаноў адукацыі;
2.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;
2.17. атрыманне дадатковых адукацыйных паслуг (у тым ліку платных) з колькасці паслуг, якія аказваюцца ўстановай адукацыі;
2.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;
2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна- аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;
2.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;
2.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай падтрымкі;
2.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
2.23. удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;
2.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;
2.25. недатыкальнасць асобы.
3. Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.
ІІІ. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ
4. Навучэнцы абавязаны:
4.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, Правілы, патрабаванні кіраўніцтва і педагагічных работнікаў;
4.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб’яднанняў па інтарэсах, іншых). Пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага адміністратара);
4.3. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;
4.4. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;
4.5. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска-карыснай працы;
4.6. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі. Пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, кіраўніцтва ўстановы адукацыі;
4.7. беражліва ставіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва установе адукацыі і на яго тэрыторыі; беражліва ставіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;
4.8. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;
4.9. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і жыццё навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, сама- ўдасканалення;
4.10. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену кіраўніцтва) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска-карыснай працы);
4.11. загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць класнага кіраўніка аб плануемым наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;
4.12. перад пачаткам навучальных заняткаў прылады сувязі, інтэрнэт-сувязі размяшчаць у партфелях, рукзаках, сумках;
4.13. захоўваць дзелавы стыль адзення, выкарыстоўваць адзенне для заняткаў фізічнай культурай згодна з санітарнымі нормамі, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска-карыснай працы;
4.14. мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці;
4.15. мець акуратна і разборліва падпісаныя сшыткі для навучальных работ і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;
4.16. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока - хатняе заданне;
4.17. кожны тыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;
4.18. прадстаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;
4.19. выконваць правілы паводзін у інфармацыйным цэнтры і правілы карыстання бібліятэчным фондам.
5. Навучэнцам ва установе адукацыі і на яе тэрыторыі катэгарычна забараняецца:
5.1. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;
5.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога віду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы), халодную зброю, колючыя або рэчы, якія сякуць, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі або піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;
5.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, ўжываць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;
5.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;
5.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад’яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку; 5.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;
5.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;
5.8. праводзіць здымкі ў час правядзення вучэбных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу кіраўніцтва, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;
5.9. размаўляць падчас навучальных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, быць няўважлівым самому і адцягваць увагу іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзенню навучальных заняткаў;
5.10. ўжываць падчас навучальных заняткаў ежу і напоі;
5.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;
5.12. рабіць якія-небудзь запісы ў падручніках, вырываць з іх старонкі;
5.13. падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;
5.14. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (ці) кіраўніцтвам установы.
IV. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ НАВУЧЭНЦАЎ
6. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі вучэбных заняткаў ва ўстанове адукацыі.
7. Савет установы адукацыі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх выраблена адзенне дзелавога стылю.
8. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка і інш.), а таксама можа ўключаць гальштук (значок, эмблему, шаўрон) з лагатыпам установы адукацыі. У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны світар ці камізэлька.
9. Пры наведванні навучэнцамі вучэбных заняткаў не дапускаюцца: спартыўная адзенне і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам; рэчы, якія маюць яркія малюнкі; бруднае, скамечанае (неахайнае) і іншае адзенне, не прызначанае для наведвання ўстановы адукацыі; джынсы, кароткія сукенкі і спадніцы; верхняе адзенне і галаўныя ўборы; біжутэрыя, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, святочных прычосак і аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных груп і розных напрамкаў маладзёжнай субкультуры і спартыўных клубаў.
10. Спрэчныя пытанні, звязаныя з вонкавым выглядам навучэнца, вырашае кіраўніцтва ўстановы адукацыі.
V. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ ВУЧЭБНЫХ ЗАНЯТКАЎ
11. Вучэбныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з’яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.
12. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне навучэнец да пачатку ўрока абавязаны паведаміць аб гэтым настаўніку.
13. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны навучэнец: займае месца ў вучэбным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;
рыхтуе неабходныя для працы на ўроку падручнікі і навучальныя прыналежнасці;
ставіць на бясшумны рэжым прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт- сувязі), кладзе яго ў рукзак, партфель, сумку.
14. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.
15. Навучэнец, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.
16. Падчас урока вучні ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых вучняў, не дапушчаючы каментарыяў і рэплік з месца.
17. Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец ўстае. З дазволу настаўніка магчымы адказ з месца.
18. Аб сваёй гатоўнасці да адказу альбо пра пытанне, якое ўзнікла ў ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу, навучэнец інфармуе, падымаючы руку.
19. Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых вучняў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.
20. У час правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамога іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам. У выпадку парушэння гэтых правіл настаўнік мае права забраць у навучэнца працу і ацаніць толькі тую частку работы, якая выканана навучэнцам самастойна.
21. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з’яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безумоўным.
21.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе аб гэтым дзяжурнага адміністратара і навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.
21.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара.
21.3. Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці - супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.
21.4. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.
21.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.
23. Званок аб заканчэнні урока даецца для інфармавання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні занятку. Навучэнцы пакідаюць клас з дазволу настаўніка.
24. Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму.
25. Пасля заканчэння ўрока навучэнцы наводзяць парадак на працоўным месцы.
26. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе навучэнец або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці ў вуснай форме.
27. У дзень выхаду на заняткі навучэнец прад’яўляе тлумачэнні аб уважлівай прычыне пропуску заняткаў. Уважлівай прычынай лічыцца: хвароба вучня, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская даведка); экстранныя выпадкі ў сям’і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў); пропуск урокаў па дамоўленасці з кіраўніцтвам (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў); удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).
28. Дзяжурства вучняў:
28.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку вучняў VIIІ-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну ў час перамен, чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі.
28.2. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перамены дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі вучняў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.
28.3. З ліку вучняў VIIІ-XІ класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.
VI. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ НАВУЧЭНЦАЎ НА ПЕРАПЫНКУ
29. Перапынак прызначаны: для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў; адпачынку і фізічнай размінкі;
прыёму ежы;
праветрывання класа, для чаго вучням неабходна выйсці з класа; падрыхтоўкі да ўроку, іншага.
30. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.
31. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца: шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;
штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і ўжываць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;
катацца ва ўстанове адукацыі і яго тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;
ўжываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
VII. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ
Сталовая
32. У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана ў суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок.
33. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: ўваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад харчаваннем.
34. Навучэнцы выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.
35. Ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання дазваляецца толькі ў сталовай. У час прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру харчавання.
36. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.
Спартыўная зала
37. Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго працы. Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.
38. Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, выхавальніка групы падоўжанага дня, іншага педагагічнага работніка.
39. Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладзе спартыўных секцый.
Санітарныя пакоі
40. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены.
41. Забараняецца затрымлівацца ў санітарным пакоі без патрэбы, а таксама смеціць, курыць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.
Гардэроб
42. Па заканчэнні заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, аб’яднанняў па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі.
43. У выпадку выяўлення страты адзення або абутку навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася, класнаму кіраўніку або дзяжурнаму адміністратару.
44. Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт-сувязі), іншыя каштоўныя рэчы.
45. Пакінутыя і (або) забытыя кімсьці ў гардэробе рэчы навучэнцы перадаюць вахцёру або дзяжурнаму настаўніку.
VIII. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАЎРОЧНЫ ЧАС
46. Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазаўрочны час.
47. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара, дзяжурнага адміністратара).
48. Навучэнцы, якія прысутнічаюць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не навучаюцца ва ўстанове адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж.
49. Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў спартыўнай зале і іншых памяшканнях установы адукацыі.
50. Прыход і адыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.
51. Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб’ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.
52. Да заняткаў у спартыўных секцыях, ўдзелу ў спартыўных спаборніцтвах навучэнцы дапускаюцца з дазволу ўрача, да турыстычным паходаў - з дазволу медыцынскага работніка.
53. Грамадска-карысная праца вучняў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 мін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска-карыснай працы і віды работ замацоўваюцца Санітарнымі нормамі і правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.
IX. ЗААХВОЧВАННЕ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ
54. У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры:
аб’ява падзякі;
узнагароджанне граматай;
узнагароджанне каштоўным падарункам;
занясенне на дошку Гонару ўстановы адукацыі;
напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.
Заахвочванне аб’яўляецца загадам дырэктара. Выпіска з загаду захоўваецца ў асабовай справе навучэнца.
55. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіны (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў для навучэнцаў) усталёўваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ў прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:
заўвага;
вымова;
адлічэнне.
56. Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена да вучня III ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
57. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі.
58. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.
X. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ ПРЫЛАДАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)
59. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыкліку або бясшумны рэжым.
60. У час правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў партфелі, ранцы, сумцы ў стане бясшумнага рэжыму.
61. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.
62. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена толькі для аператыўнай сувязі з бацькамі (законныямі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці.
63. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) навучэнец павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучня робіцца запіс у дзённік.
64. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) тэлефон ізымаецца ў навучэнца. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля гутаркі з дырэктарам (членам кіраўніцтва) ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца спагнанне, вызначанае дырэктарам установы адукацыі.
Загад дырэктара
Любушанскага дзіцячага сада – сярэдняй школы
№ 352 22.11.2019
ПРАВІЛЫ
ўнутранага распарадку
для навучэнцаў Дзяржаўнай
установы адукацыі “Любушанскі
навучальна-педагагічны комплекс
дзіцячы сад - сярэдняя школа”
І. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
<pre> 1.1. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей - Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей - Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 № 283 “Аб зацвярджэнні Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі” і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.</pre> <pre> 1.2. Правілы ўсталёўваюць нормы паводзін навучэнцаў у будынку і на</pre> <pre> тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай стварэння абстаноўкі, якая спрыяе паспяховаму навучанню кожнага навучэнца, выхаванню павагі да яго асобы і яго правоў, развіццю культуры паводзін і навыкаў зносін, падтрыманню парадку ва ўстанове адукацыі.</pre> <pre> 1.3. Згодна з Правіламі усе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і</pre> <pre> абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін</pre> <pre> ва ўстанове адукацыі.</pre> <pre> 1.4. У адпаведнасці з дадзенымі Правіламі ва ўстанове адукацыі да пачатку новага навучальнага года ў Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў могуць уносіцца змяненні, якія ўзгадняюцца з саветам</pre> <pre> ўстановы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам.</pre> <pre> 1.5. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным</pre> <pre> падпунктам 1.4. сапраўдных Правілаў.</pre> <pre> 1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў ўстановы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктару новага навучальнага года, ўсіх навучэнцаў установы адукацыі на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а іх законных прадстаўнікоў – на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад подпіс). </pre> <pre> 1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі. </pre> <pre> 1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду усімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.</pre> <pre> </pre>II. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ
2. Навучэнцы маюць права на:
2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;
2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;
2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам i ў парадку, якi вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 № 149;
2.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння;
2.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
2.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;
2.7. бясплатнае карыстанне інфармацыйным цэнтрам, навучальнай і спартыўнай базай ўстановы адукацыі;
2.8. удзел у кіраванні установай адукацыі ў адпаведнасці з Статутам установы адукацыі (далей - Статут);
2.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю вольнага часу падчас канікул;
2.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;
2.11. аб’ектыўную ацэнку ведаў;
2.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;
2.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;
2.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;
2.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленага вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальнай дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, якая ўстаноўлена спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да зместу і эксплуатацыі устаноў адукацыі;
2.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;
2.17. атрыманне дадатковых адукацыйных паслуг (у тым ліку платных) з колькасці паслуг, якія аказваюцца ўстановай адукацыі;
2.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаў- тельством;
2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна- аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;
2.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;
2.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай падтрымкі;
2.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
2.23. удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;
2.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;
2.25. недатыкальнасць асобы.
3. Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.
ІІІ. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ
4. Навучэнцы абавязаны:
4.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, Правілы, патрабаванні кіраўніцтва і педагагічных работнікаў;
4.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб’яднанняў па інтарэсах, іншых). Пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага адміністратара);
4.3. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;
4.4. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;
4.5. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска-карыснай працы;
4.6. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі. Пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістам сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, кіраўніцтва ўстановы адукацыі;
4.7. беражліва ставіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва установе адукацыі і на яго тэрыторыі; беражліва ставіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;
4.8. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;
4.9. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і жыццё навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, сама- ўдасканалення;
4.10. неадкладна паведамляць настаўніка (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену кіраўніцтва) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска-карыснай працы);
4.11. загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць класнага кіраўніка аб плануемым наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці; 4.12. перад пачаткам навучальных заняткаў прылады сувязі, інтэрнэт-сувязі размяшчаць у партфелях, рукзаках, сумках;
4.13. захоўваць дзелавы стыль адзення, выкарыстоўваць адзенне для заняткаў фізічнай культурай згодна з санітарнымі нормамі, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска-карыснай працы;
4.14. мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці;
4.15. мець акуратна і разборліва падпісаныя сшыткі для навучальных работ і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;
4.16. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока - хатняе заданне;
4.17. кожны тыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;
4.18. прадстаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;
4.19. выконваць правілы паводзін у інфармацыйным цэнтры і правілы карыстання бібліятэчным фондам.
5. Навучэнцам ва установе адукацыі і на яе тэрыторыі катэгарычна забараняецца:
5.1. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;
5.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога віду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы), халодную зброю, колючыя або рэчы, якія сякуць, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі або піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;
5.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, ўжываць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;
5.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;
5.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад’яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку; 5.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;
5.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;
5.8. праводзіць здымкі ў час правядзення вучэбных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу кіраўніцтва, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;
5.9. размаўляць падчас навучальных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, быць няўважлівым самому і адцягваць увагу іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзення навучальнага заняткі;
5.10. ўжываць падчас навучальных заняткаў ежу і напоі;
5.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;
5.12. рабіць якія-небудзь запісы ў падручніках, вырываць з іх старонкі;
5.13. падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;
5.14. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (ці) кіраўніцтвам установы.
IV. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ НАВУЧЭНЦАЎ
6. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі вучэбных заняткаў ва ўстанове адукацыі.
7. Савет установы адукацыі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх выраблена адзенне дзелавога стылю.
8. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка і інш.), а таксама можа ўключаць гальштук (значок, эмблему, шаўрон) з лагатыпам установы адукацыі. У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны світар ці камізэлька.
9. Пры наведванні навучэнцамі вучэбных заняткаў не дапускаюцца: спартыўная адзенне і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам; рэчы, якія маюць яркія, якія выклікаюць малюнкі; бруднае, скамечанае (неахайнае) і іншае адзенне, не прызначанае для наведвання ўстановы адукацыі; джынсы, кароткія сукенкі і спадніцы; верхняя адзенне і галаўныя ўборы; біжутэрыя, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, святочных прычосак і аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных груп і розных напрамкаў маладзёжнай субкультуры і спартыўных клубаў.
10. Спрэчныя пытанні, звязаныя з вонкавым выглядам навучэнца, вырашае кіраўніцтва ўстановы адукацыі.
V. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ ВУЧЭБНЫХ ЗАНЯТКАЎ
11. Вучэбныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з’яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.
12. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне навучэнец да пачатку ўрока абавязаны паведаміць аб гэтым настаўніку.
13. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны навучэнец: займае месца ў вучэбным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;
рыхтуе неабходныя для працы на ўроку падручнікі і навучальныя прыналежнасці;
ставіць на бясшумны рэжым прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт- сувязі), кладзе яго ў рукзак, партфель, сумку.
14. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.
15. Навучэнец, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.
16. Падчас урока вучні ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых вучняў, не дапушчаючы каментарыяў і рэплік з месца.
17. Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец ўстае. З дазволу настаўніка магчымы адказ з месца.
18. Аб сваёй гатоўнасці да адказу альбо пра пытанне, якое ўзнікла ў ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу, навучэнец інфармуе, падымаючы руку.
19. Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых вучняў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.
20. У час правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамогу іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам. У выпадку парушэння гэтых правіл настаўнік мае права забраць у навучэнца працу і ацаніць толькі тую частку работы, якая выканана навучэнцам самастойна.
21. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з’яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безумоўным.
21.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе аб гэтым дзяжурнага адміністратара і навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.
21.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара.
21.3. Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці - супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.
21.4. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.
21.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.
23. Званок аб заканчэнні урока даецца для інфармавання настаўнікі і навучэнцаў аб заканчэнні занятка. Навучэнцы пакідаюць клас з дазволу настаўніка.
24. Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму.
25. Па заканчэнні ўрока навучэнцы наводзяць парадак на працоўным месцы.
26. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе навучэнец або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці ў вуснай форме.
27. У дзень выхаду на заняткі навучэнец прад’яўляе тлумачэнні аб уважлівай прычыне пропуску заняткаў. Уважлівай прычынай лічыцца: хвароба вучня, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская даведка); экстранныя выпадкі ў сям’і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў); пропуск урокаў па дамоўленасці з кіраўніцтвам (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў); удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).
28. Дзяжурства вучняў:
28.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку вучняў VII-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну ў час перамен, чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі.
28.2. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класу, які падчас перамены дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўроку: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі вучняў, дапамагае падрыхтаваць да ўроку іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.
28.3. З ліку вучняў VIIІ-XІ класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.
VI. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ НАВУЧЭНЦАЎ НА ПЕРАПЫНКУ
29. Перапынак прызначана: для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў; адпачынку і фізічнай размінкі;
прыёму ежы;
праветрывання класа, для чаго вучням неабходна выйсці з класа; падрыхтоўкі да ўроку, іншага.
30. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.
31. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца: шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;
штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і ўжываць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;
катацца ва ўстанове адукацыі і яго тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;
ўжываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
VII. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ
Сталовая
32. У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана ў суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок.
33. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: ўваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай.
34. Навучэнцы выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.
35. Ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання дазваляецца толькі ў сталовай. У час прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру харчавання.
36. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.
Спартыўная зала
37. Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго працы. Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.
38. Забараняецца знаходзіцца ў спартыўным зале без настаўніка, выхавальніка групы падоўжанага дня, іншага педагагічнага работніка.
39. Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладзе спартыўных секцый.
Санітарныя пакоі
40. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены.
41. Забараняецца затрымлівацца ў санітарнай пакоі без патрэбы, а таксама смеціць, курыць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.
Гардэроб
42. Па заканчэнні заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, аб’яднанняў па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі.
43. У выпадку выяўлення страты адзення або абутку навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася, класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара.
44. Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт-сувязі), іншыя каштоўныя рэчы.
45. Пакінутыя і (або) забытыя кімсьці ў гардэробе рэчы навучэнцы перадаюць вахцёру або дзяжурнаму настаўніку.
VIII. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАЎРОЧНЫ ЧАС
46. Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазаўрочны час.
47. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара, дзяжурнага адміністратара).
48. Навучэнцы, якія прысутнічаюць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не навучаюцца ва ўстанове адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж.
49. Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў спартыўнай зале і іншых памяшканнях установы адукацыі.
50. Прыход і адыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.
51. Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб’ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.
52. Да заняткаў у спартыўных секцыях, ўдзелу ў спартыўных спаборніцтвах навучэнцы дапускаюцца з дазволу ўрача, да турыстычным паходаў - з дазволу медыцынскага работніка.
53. Грамадска-карысная праца вучняў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 мін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска-карыснай працы і віды работ ўсталёўваюцца Санітарнымі нормамі і правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.
IX. ЗААХВОЧВАННЯ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ
54. У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры:
аб’ява падзякі;
узнагароджанне граматай;
узнагароджанне каштоўным падарункам;
занясенне на дошку Гонару ўстановы адукацыі;
напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.
Заахвочванне аб’яўляецца загадам дырэктара. Выпіска з загаду захоўваецца ў асабовай справе навучэнца.
55. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіны (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў для навучэнцаў) усталёўваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ў прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:
заўвага;
вымова;
адлічэнне.
56. Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена да вучня III ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
57. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі.
58. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.
X. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ ПРЫЛАДАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)
59. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыкліку або бясшумны рэжым.
60. У час правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў партфелі, ранцы, сумцы ў стане бясшумнага рэжыму.
61. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.
62. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена толькі для аператыўнай сувязі з бацькамі (законныямі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці.
63. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) навучэнец павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучня робіцца запіс у дзённік.
64. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) тэлефон ізымаецца ў навучэнца. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля гутаркі з дырэктарам (членам кіраўніцтва) ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца спагнанне, вызначанае дырэктарам установы адукацыі.