Новости проекта
С Новым годом и Рождеством!
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Родительский университет

Дата: 10 января 2022 в 00:51, Обновлено 18 января 2022 в 22:50
Праект “Бацькоўскі ўніверсітэт”
Актуальнай формай арганізацыі работы з бацькамі ў 2021/2022 навучальным годзе ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі становіцца рэалізацыя праекта “Бацькоўскі ўніверсітэт”.
Школа з’яўляецца важнейшым сацыяльным інстытутам, з якім сям’я ўзаемадзейнічае на працягу ўсяго навучання дзіцяці. Эфектыўнасць адукацыі і выхавання дзіцяці шмат у чым залежыць ад таго, наколькі цесная гэтая сувязь. Супрацоўніцтва сям’і і школы ў інтарэсах дзіцяці можа быць паспяховым толькі ў тым выпадку, калі яны стануць саюзнікамі, што дасць магчымасць ім лепш даведацца пра дзіця, улічваць яго індывідуальныя асаблівасці пры развіцці яго здольнасцей дзіцяці, сфарміраваць жыццёвыя арыенціры і каштоўнасныя прыярытэты.
Мэта Бацькоўскага ўніверсітэта – павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства. Універсітэт педагагічных ведаў для бацькоў павінен садзейнічаць устанаўленню кантактаў бацькоў са школай, узаемадзеянню бацькоў і педагогаў у выхаванні, развіцці і сацыялізацыі дзіцяці.
Асноўныя задачы Бацькаўскага ўніверсітэта:
  • фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
  • фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
  • забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабытуі сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем’ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
  • арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і г.д.
Мэтавая група - бацькі (законныя прадстаўнікі) навучэнцаў.
Напрамкі працы Бацькоўскага ўніверсітэта:
I. Арганізацыйны:
- фарміраванне вочнай і дыстанцыйнай форм навучання ў Бацькоўскім універсітэце;
- распрацоўка “Інтэрнэт-сайта бацькоўскага ўніверсітэта”;
- стварэнне ў папулярных сацыяльных сетках (“Укантакце”, “Аднакласнікі”, “Facebook”) Інтэрнэт-рэсурсаў для размяшчэння інфармацыі аб дзейнасці Бацькоўскага ўніверсітэта (анонс маючых адбыцца сустрэч, навіны аб мінулых сустрэчах, матэрыялы адукацыйнага характару для бацькоў і г.д.) .
II. Інфармацыйна-асветніцкі:
- прэзентацыя зместу праграмы і мерапрыемстваў Бацькаўскага ўніверсітэта;
- арганізацыя псіхолага-педагагічнай асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання:
- прававое: аб магчымасцях, правах і абавязках у ажыццяўленні адукацыйных патрэб сям’і;
- псіхолага-педагагічны: аб метадах і формах выхавання, навучання дзіцяці;
- грамадзянскі: аб шляхах развіцця адукацыі, школы.
- кансультаванне бацькоў па юрыдычных, псіхолага-педагагічных і іншых праблемах.
III. Змястоўны:
- навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у галіне выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцей развіцця грамадства;
- пашырэнне выхаваўчага і творчага патэнцыялу бацькоў і сям’і ў цэлым.
Выхаваўчая дзейнасць Бацькоўскага ўніверсітэта будуецца:
- на адзнацы бацькамі ўласнага жыццёвага вопыту;
- на набыцці новых спазнанняў у апоры на ўласныя ўнутраныя рэзервы;
- на стабільных зносінах дзяцей і іх бацькоў;
- на фарміраванні атмасферы пошуку новых ведаў;
- на самаўдасканаленні бацькоў праз усведамленне імі індывідуальнага погляду на дзіця;
- на развіцці творчых здольнасцей членаў сям’і;
- на ўменні бачыць вынікі развіцця дзяцей;
- ва ўменні бачыць цяжкасці і шукаць шляхі іх пераадолення, выбудоўваць лесвіцу поспеху.
Праца Бацькоўскага ўніверсітэта арганізуецца з улікам заканамернасцяў развіцця дзіцяці ў розныя ўзроставыя перыяды па трох ступенях:
I ступень – “Маё дзіця - малодшы школьнік” -для бацькоў навучэнцаў I-IV класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,
II ступень – “Маё дзіця – падлетак” - для бацькоў навучэнцаў V-IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,
III ступень – “Маё дзіця – старшакласнік” - для бацькоў навучэнцаў X-XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.
Прапанаваныя напрамкі будуць садзейнічаць уключэнню бацькоў у актыўнае супрацоўніцтва са школай у вырашэнні праблем сямейнага выхавання. Арганізацыя ўзаемадзеяння з бацькамі навучэнцаў у рамках Бацькоўскага ўніверсітэта дасць магчымасць аб’яднаць намаганні бацькоў, педагогаў, педагогаў-псіхолагаў, педагогаў сацыяльных і іншых спецыялістаў па арганізацыі канструктыўнага дыялога ў пошуку адказаў на актуальныя пытанні сямейнага выхавання.
 План мерапрыемстваў 
ў рамках праекта "Бацькоўскі ўніверсітэт"  у Дзяржаўнай установе адукацыі "Любушанскі навучальна-педагагічны комплекс дзіцячы сад - сярэдняя школа"  
            на  2021/2022 навучальным годзе 
І ступень “Маё дзіця – малодшы школьнік”
для бацькоў навучэнцаў І - IV класаў
№ п/п
Тэма заняткаў
Дата правядзення
Форма правядзення
Адказны
1
1 клас
1.1.
Тэма 1. Ваша дзіця – першакласнік. Першыя цяжкасці і радасці
кастрычнік
Гутарка з элементамі практыкума
Класны кіраўнік Жаўнерка В.Г.
1.2.
Тэма 2. Вучы не рассказам, а паказам. Роля бацькоўскага аўтарытэту ў выхаванні дзіцяці
снежань
Круглы стол
Класны кіраўнік Жаўнерка В.Г.
1.3.
Тэма 3. Роля мультфільмаў, казак, дзіцячых перадач ў жыцці школьніка
сакавік
Лекцыя-дыскусія
Класны кіраўнік Жаўнерка В.Г.
1.4.
Тэма 4. Перагортваючы старонкі навучальнага года
май
Вусны часопіс
Класны кіраўнік Жаўнерка В.Г.
2.
2 клас
2.1.
Тэма 1. Фізіялагічныя і псіхалагічныя асаблівасці малодшага школьніка
кастрычнік
лекцыя
Класны кіраўнік Бяляўская Н.А.
2.2.
Тэма 2. Рэжым дня школьніка
снежань
круглы стол
Класны кіраўнік Бяляўская Н.А.
2.3.
Тэма 3. Развіццё здольнасцяў малодшых школьнікаў
сакавік
гутарка з элементамі практыкума
Класны кіраўнік Бяляўская Н.А.
2.4.
Тэма 4. Вучоба і гульня ў жыцці малодшых школьнікаў
май
гутарка-практыкум
Класны кіраўнік Бяляўская Н.А.
3.
3 клас
3.1.
Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці чалавека
кастрычнік
Круглы стол
Класны кіраўнік Цялюк С.У.
3.2.
Тэма 2. Здаровая сям’я – здаровае дзіця
снежань
Вусны часопіс
Класны кіраўнік Цялюк С.У.
3.3.
Тэма 3. Дзіця – камп’ютар, тэлефон
сакавік
Дыспут
Класны кіраўнік Цялюк С.У.
3.4.
Тэма 4. Чалавекам быць зусім няпроста… Або як выхоўваць у дзяцей маральныя якасці
май
Класны кіраўнік Цялюк С.У.
4.
4 клас
4.1.
Тэма 1. Чацвёрты год навучання ў школе
кастрычнік
Круглы стол
Класны кіраўнік Папкова Г.М.
4.2.
Тэма 2. Якім расце ваша дзіця?
снежань
Круглы стол
Класны кіраўнік Папкова Г.М.
4.3.
Тэма 3. Бацька і маці – першыя выхавацелі
сакавік
Лекцыя з элементамі гутаркі
Класны кіраўнік Папкова Г.М.
4.4.
Тэма 4. Вось і сталі на год сталей. Мы цяпер – выпускнікі
май
Святочны сход для дзяцей і бацькоў
Класны кіраўнік Папкова Г.М.
II ступень – Маё дзіцяпадлетак” 
 для бацькоў вучняў V-IX класаў
№ п\п
Тэма заняткаў
Тэрміны правядзення
Форма правядзення
Адказныя
1.
5 клас
1.1.
 Тэма 1. Праблемы адаптацыі вучняў
лістапад
Круглы стол
Класны кіраўнік Бакула К.І.
1.2.
Тэма 2. Кола зносін малодшых школьнікаў
снежань
Тэматычная дыскусія
Класны кіраўнік Бакула К.І.
1.3.
Тэма 3. Мая сям’я і рэжым дня
сакавік
Круглы стол
Класны кіраўнік Бакула К.І.
1.4.
Тэма 4. Культурныя каштоўнасці сям’і і іх значэнне для дзіцяці
май
Кансульта-цыя
Класны кіраўнік Бакула К.І.
2.
6 клас
2.1.
Тэма 1. Роля бацькоў у сям’і
лістапад
Дыспут
Класны кіраўнік
Несцяровіч В.У.
2.2.
Тэма 2. Праблемы паводзін падлеткавага ўзросту
снежань
Калектыўная гутарка
Класны кіраўнік
Несцяровіч В.У.
2.3.
Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт
красавік
Круглы стол
Класны кіраўнік
Несцяровіч В.У.
2.4.
Тэма 4. Вынікі года. Бяспечнае лета – якое яно
май
Круглы стол
Класны кіраўнік
Несцяровіч В.У.
3.
7 клас
3.1.
Тэма 1. Сям’я як мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і
кастрычнік
Бацькоўская гасцёўня
Класны кіраўнік Цыбулька І.У.
3.2.
Тэма 2. Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў
снежань
Семінар-практыкум
Класны кіраўнік Цыбулька І.У.
3.3.
Тэма 3. Падлеткі ў сацыяльных сетках і іх бяспека
сакавік
Круглы стол
Класны кіраўнік Цыбулька І.У.
3.4.
Тэма 4. Вось і сталі мы на год сталей
май
Творчая справаздача
Класны кіраўнік Цыбулька І.У.
4.
8 клас
4.1.
Тэма 1. Псіхалагічныя і ўзроставыя асаблівасці падлетка
сакавік
Лекцыя
Класны кіраўнік
Яблонская Г.А.
4.2.
Тэма 2. Закон і адказнасць
снежань
Круглы стол
Класны кіраўнік
Яблонская Г.А.
4.3.
Тэма 3. Культурныя каштоўнасці сям’і іх значэнне для падлеткаў
сакавік
Лекцыя з элементамі гутаркі
Класны кіраўнік
Яблонская Г.А.
4.4.
Тэма 4. Прафесіі, якія выбіраюць нашы дзеці
май
Кансульта-цыя
Класны кіраўнік
Яблонская Г.А.
5.
9 клас
5.1.
Тэма 1. Роля сям’і ў развіцці маральных якасцяў падлеткаў
кастрычнік
Круглы стол
Класны кіраўнік
Падольская Т.У.
5.2.
Тэма 2. Дапамога сям’і ў прафесійным выбары дзіцяці
снежань
Кансульта-цыя
Класны кіраўнік
Падольская Т.У.
5.3.
Тэма 3. Жыццё без дрэнных звычак
сакавік
Прафілак-тычны практыкум
Класны кіраўнік
Падольская Т.У.
5.4.
Тэма 4. Аналіз работы за год, падрыхтоўка да экзаменаў
красавік
Падагуль-няючы бацькоўскі сход
Класны кіраўнік
Падольская Т.У.
III ступень – Маё дзіця – старшакласнік”
 для бацькоў вучняў X-XI класаў
№ п\п
Тэма заняткаў
Тэрміны правядзення
Форма правядзення
Адказныя
1.
10 клас
1.1.
Тэма 1. Псіхалогія ранняга юнацтва: праблемы і шляхі іх рашэння
кастрычнік
Круглы стол
Класны кіраўнік
Буліцкая А.У.
1.2.
Тэма 2. Асаблівасці арганізацыі вучэбнай працы падлеткаў
снежань
Індывідуаль-ная кансультацыя
Класны кіраўнік
Буліцкая А.У.
1.3.
Тэма 3. Праблемы бацькоў у зносінах з падлеткам, канфлікты і шляхі іх вырашэння
сакавік
Лекцыя
Класны кіраўнік
Буліцкая А.У.
1.4.
Тэма 4. Прафесіі, якія выбіраюць нашы дзеці
май
Круглы стол
Класны кіраўнік
Буліцкая А.У.
2.
11 клас
2.1.
 Тэма 1. Здаровая сям’я – здаровыя дзеці
кастрычнік
Лекцыя для бацькоў
Класны кіраўнік
Цэдрык Н.Ф.
2.2.
Тэма 2. Што такое талерантнасць або як навучыць дзіця будаваць адносіны з навакольным светам
снежань
Сход-практыкум
Класны кіраўнік
Цэдрык Н.Ф.
2.3.
Тэма 3. Выбар прафесіі – справа сур’ёзная
сакавік
Дзелавая гульня
Класны кіраўнік
Цэдрык Н.Ф.
2.4.
Тэма 4. Супрацоўніцтва школы і сям’і ў падрыхтоўцы выпускнікоў 11 класа
май
Круглы стол
Класны кіраўнік
Цэдрык Н.Ф.
Кансультацыі

                         
Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.